ponedeljek, 16. januar 2017

MARKETING PODJETNIŠTVA

Nisem se zmotil pri pisanju naslova in ta sestavek ni namenjen marketingu v podjetništvu, ampak bolj govori o promoviranju podjetništva. Zadnjič sem bral en zanimiv članek o konkurenčnosti podjetništva v Evropi, ki govori predvsem o tem, da je visoka stopnja konkurenčnosti evropskega gospodarstva posledica notranjega podjetništva. 

Kaj je notranje podjetništvo?

Vem, tudi mene je izraz rahlo zmedel, ampak ni nič posebnega. Ne gre za trg, ampak se osredotoča na podjetje, kar pomeni, da govori o dogajanju znotraj neke institucije in je povsem logičen. Gre za posameznike, ki balansirajo svojo podjetniško pot znotraj uveljavljenih podjetij. Sam vidim razlog predvsem v zapletenosti birokratske strukture, ki gradi vsako podjetje. V mislih imam predvsem pravni in finančni vidik, tisti, ki ga določa država. Zakoni se kreirajo po tekočem traku, da ne izgubljam besed o aktih in členih. Vse skupaj kreira gmoto, ki ji že z ažurnostjo težko slediš in v tem se skriva pravi razlog za notranje podjetništvo.

Podjetnik je nekdo, ki spreminja svet, gradi in inovira. V takšnem sistemu se lahko samo duši in lovi neke prakse togih birokratov. Daleč stran od kreiranja, zato je precej enostavnejša rešitev ustvarjanje znotra uveljavljenega podjetja oz. organizacije. 

Sam nisem nobena izjema, da bi lahko pobegnil medlosti birokratskega aparata in moja skrita želja je, da država končno sproti poslovanje in dovoli da zapiha nov, svež veter idej, ki bo končno naredil svet primeren za 21. stoletje.
Škoda, da vedno znova pridem do tega zaključka, ki odslikava nerazumevanje sedanje in prihodnje situacije tistih, ki vodijo državo. Nenazadnje se mi zdijo ponujene rešitve na ravni osnovnošolca iz mojih časov. Ja mojih, ker današnji so žal podvrženi zakompleksanemu in sfaliranemu sistemu, ki jim preprečuje razmišljanje na ravni, ki so jo sposobni, pa pustimo šolstvo na strani za prihodnjič, danes pa se posvetimo rešitvam, ki nimajo nobene vrednosti.

Za razvoj podjetništva bi naj izobraževali in usposabljali podjetnike. A res? 
Če želite danes izobrazit podjetnika, ga naredite pravnika, pa mojstra financ in računovodstva, potem pa ga še usposobite za regulative in vse pildeke, ki morajo viset v prostorih izvajanja dejavnosti za inšpektorje, ker druge vrednosti tako in tako nimajo. Če pa želi kdo izobraževat podjetnike v tistem, kar res potrebujejo potem pa upam, da se tega ne loti država, ker tako zaspana, toga in na nekih preživetih modelih postavljena entiteta ne bo prišla nikamor.


Sedaj, če sem malo provokativen, potem lahko rečem, da podjetništva se ne da učiti. To imaš ali pa nimaš. Kar pozabimo na denar in uspeh, gre se zato, da si sposoben videti tisto, kar drugi ne in da si zato pripravljen iti do konca. 

Ne pravim, da zato niso potrebna znanja in veščine, ampak pravo podjetništvo izvira iz tebe, tvoje notranjosti, nekje iz trebuha in vre na plan. No, mislim da v državni regulativi ne bomo videli nekakšne guru šole za podjetnike, vsaj kmalu še ne, pa čeprav bi bila najverjetneje edina primerna za učenje podjetništva.

Kaj pa dolgi rok?

Za uspeh na dolgi rok si država predstavlja rešitev v promoviranju podjetništva s pravilnimi prijemi. Ne morem kaj, da se ne bi nasmehnil, čeprav je malo žalostno. A to bi naj izgledalo tako, da nam bo namesto onega pralnega praška, ki je že pred petimi leti opral belo, sedaj na ekran stopil tip s podočnjaki, brez družine, da nam pove kako super je biti podjetnik, ko lahko prostovoljno doniraš 40% vsega državi. No, malo karikiram in veliko pretiravam, ampak se ne mislim ustavit, zato bi lahko za nagovor ženske populacije uporabili tipični blondinko v roza avtomobilu in s čivavo, ker sedaj, ko je podjetnica je rdeča preproga njena. 

Da se ponovno malo prizemljim, pa gremo na realno sliko. V glavnem podjetništvo se promovira kot še nikoli, čeprav bi se naj po mojem mnenju z lastnim delom, pa se s stilom. Zadnjih nekaj let je vse še samo start-up sem, pa start-up tja in vsak mora biti podjetnik, start-uper pa it-jevec v hipster looku. Za koga že? 
Ja za sceno, čeprav start-up ni nič novega, nobena revolucija ali karkoli podobnega. Identično strategijo so podjetja uporabljala že skoraj trideset let nazaj. In evo ga- marketing podjetništva. Kdo plača? Nekaj investitorji, malo smrtniki, nekaj vsi skupaj, predvsem pa že jaz z zamerami od A do Ž, ampak zato je kriv moj blog. Kaj pa sem se ga spravil pisat, ampak če že moram izbirat potem citiram raje kot denar, priljubljenost, ljubezen, mi daj resnico.  

Ni komentarjev:

Objavite komentar